Všeobecné obchodní podmínky

VOS pro poskytování realitních služeb

1. Úvodní ustanovení

Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují právní vztahy mezi společností ETMEDI s.r.o. se sídlem Kurzova 2222/16, Stodůlky (Praha 13), 155 00 Praha, IČO: 19098928 (dále jen „Poskytovatel“) a fyzickými či právnickými osobami (dále jen „Klient“) při poskytování realitních služeb.

Kontaktní údaje Poskytovatele:

ETMEDI s.r.o.
Sídlo: Kurzova 2222/16, Stodůlky (Praha 13), 155 00 Praha
IČO: 19098928
Datová schránka: bbyqi2u
Email: info@etmedi.cz
Telefon: +420 773 773 047, +420 773 773 048
Kancelář: Hodonín, Kasárenská 4

2. Definice

Pro účely těchto VOP se rozumí:

  • Realitní služby: Služby spojené s prodejem, koupí, pronájmem nemovitostí a související poradenství
  • Smlouva: Smlouva o poskytování realitních služeb uzavřená mezi Poskytovatelem a Klientem
  • Nemovitost: Pozemky, budovy a další objekty podle občanského zákoníku
  • Makléř: Osoba oprávněná poskytovat realitní služby jménem Poskytovatele

3. Rozsah poskytovaných služeb

3.1 Základní realitní služby

  • Zprostředkování prodeje a koupě nemovitostí
  • Zprostředkování pronájmu a nájmu nemovitostí
  • Odhady a oceňování nemovitostí
  • Právní poradenství v oblasti nemovitostí
  • Hypoteční poradenství

3.2 Doplňkové služby

  • Profesionální fotografování nemovitostí
  • Tvorba videí a 3D vizualizací
  • Home staging
  • Marketing a reklama nemovitostí
  • Prodej developerských projektů

4. Uzavření smlouvy

4.1 Způsob uzavření

Smlouva může být uzavřena:

  • Písemně - podpisem fyzické smlouvy
  • Elektronicky - prostřednictvím elektronického podpisu
  • Ústně - s následným písemným potvrzením

4.2 Náležitosti smlouvy

Smlouva musí obsahovat minimálně:

  • Identifikace smluvních stran
  • Předmět a rozsah služeb
  • Výši a způsob úhrady odměny
  • Doba trvání smlouvy
  • Podmínky ukončení smlouvy

5. Povinnosti Poskytovatele

Poskytovatel se zavazuje:

  • Poskytovat služby s odbornou péčí a v souladu s právními předpisy
  • Jednat lojalně a v nejlepším zájmu Klienta
  • Zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, které se dozví
  • Průběžně informovat Klienta o postupu realizace služeb
  • Vést evidenci své činnosti podle zákona o realitní činnosti
  • Mít uzavřeno pojištění odpovědnosti za škodu

6. Povinnosti Klienta

Klient se zavazuje:

  • Poskytovat pravdivé, úplné a aktuální informace
  • Poskytnout všechny potřebné doklady a podklady
  • Hradit dohodnutou odměnu ve stanovených termínech
  • Neprodávat/nepronajímat nemovitost jiným způsobem během výhradního zastoupení
  • Umožnit prohlídky nemovitosti v dohodnutých termínech
  • Spolupracovat při realizaci služeb

7. Odměna za služby

7.1 Výše odměny

Výše odměny je stanovena individuálně podle charakteru a rozsahu poskytovaných služeb. Standardní sazby:

  • Prodej nemovitosti: 3-5% z dosažené prodejní ceny
  • Koupě nemovitosti: pevná částka dle dohody
  • Pronájem: 1-2 měsíční nájemné
  • Odhad nemovitosti: zdarma nebo pevná částka

7.2 Splatnost odměny

Odměna je splatná:

  • U prodeje: po úspěšném převodu vlastnictví
  • U pronájmu: po podpisu nájemní smlouvy
  • U ostatních služeb: dle faktury s 14denní splatností

8. Ukončení smlouvy

8.1 Způsoby ukončení

  • Splněním předmětu smlouvy
  • Uplynutím sjednané doby
  • Dohodou smluvních stran
  • Výpovědí s výpovědní lhůtou
  • Odstoupením od smlouvy

8.2 Výpovědní lhůty

Není-li ve smlouvě dohodnuto jinak, činí výpovědní lhůta 30 dnů od doručení výpovědi.

9. Odpovědnost za škodu

Poskytovatel odpovídá za škodu způsobenou porušením svých povinností při poskytování realitních služeb. Odpovědnost je kryta pojištěním profesní odpovědnosti.

Poskytovatel neodpovídá za škodu vzniklou v důsledku nepravdivých nebo neúplných informací poskytnutých Klientem.

10. Mlčenlivost

Poskytovatel je povinen zachovávat mlčenlivost o všech skutečnostech, o nichž se dozví v souvislosti s poskytováním realitních služeb. Tato povinnost trvá i po ukončení smluvního vztahu.

11. Ochrana osobních údajů

Poskytovatel zpracovává osobní údaje v souladu s platnou legislativou GDPR a zákonem o ochraně osobních údajů. Podrobné informace jsou uvedeny v samostatném dokumentu „Zásady ochrany osobních údajů“.

12. Řešení sporů

Klient má právo obrátit se v případě sporu souvisejícího s poskytováním realitních služeb na:

Česká obchodní inspekce

Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2
Web: www.coi.cz
Email: podatelna@coi.cz

Případné spory budou řešeny věcně příslušnými soudy České republiky podle českého práva.

13. Závěrečná ustanovení

Tyto VOP nabývají účinnosti dnem 1. ledna 2024 a nahrazují všechny předchozí verze.

Poskytovatel si vyhrazuje právo tyto VOP změnit. O změnách bude Klient informován minimálně 30 dnů předem prostřednictvím emailu nebo na webových stránkách.

Pokud se některé ustanovení těchto VOP stane neplatným nebo nevykonatelným, neovlivní to platnost ostatních ustanovení.

Pro vztahy neupravené těmito VOP se subsidiárně použijí ustanovení občanského zákoníku a zákona o realitní činnosti.

ETMEDI s.r.o.
V Praze dne 1. ledna 2024